mihanemrooz.ir

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - December 12 2017
نقد کوچه‌بازاری جای نقد آگاهانه را گرفته است
bolet_l_khv

نقد کوچه‌بازاری جای نقد آگاهانه را گرفته است

طراح پوستر سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: این پوستر جزئیات زیادی دارد و شاید از آن دسته پوسترهایی باشد که سهل و ممتنع هستند یعنی در نگاه اول آسان می‌آیند اما اجرای آن کار سختی است.
گنج‌هایی که گوشه کتابخانه‌ها خاک می‌خورند
bolet_l_khv

گنج‌هایی که گوشه کتابخانه‌ها خاک می‌خورند

مجله «فوربز» فهرستی از برخی کتاب‌ها ارائه داده که ممکن است افراد در خانه داشته‌ باشند و از ارزش آن‌ها بی‌خبر باشند.
ما را باید بدون گفت‌وگو به بهشت ببرند
bolet_l_khv

ما را باید بدون گفت‌وگو به بهشت ببرند

۴۳ دانش‌آموز در سه کلاسی که کمبود میز و صندلی و خیلی چیزهای دیگر دارند، درس می‌خوانند. دانش‌آموزان و معلمان مدرسه دخترانه روستای "کلپورگان" آنقدر مشکل دارند که به گفته مدیر مدرسه «باید ما را با این همه مشکلات بدون گفت‌وگو به بهشت ببرند.»
ما در هر نمایشگاه سعی در ایجاد تغییرات داریم
سعید رضاخان در گفت‌وگو با میهن امروز:
bolet_l_khv

ما در هر نمایشگاه سعی در ایجاد تغییرات داریم

سعید رضاخان که با پرندگان شیشه‌ای نشان داد از متریال شیشه در زمینه های دیگری غیر از گل و مرغ و یا خیالی نگاری و شمایل نگاری هم می شود استفاده کرد؛ این روزها در پی برگزاری نمایشگاهی تازه است. نمایشگاهی که بنابر گفته خودش متفاوت با دیگر کارهای قبلی است.
آذر؛ غلبه مضمون بر داستان
اولین فیلم محمد حمزه‌ای
bolet_l_khv

آذر؛ غلبه مضمون بر داستان

آذر بیشتر از آن‌که فیلم محمد حمزه‌ای باشد فیلم نیکی کریمی است. کریمی به عنوان تهیه‌کننده تاثیر مستقیم و مشخصی بر این پروژه داشته است.
«ثبت با سند برابر است»؛ اسیر سنت‌های غلط فیلم فارسی
آخرین ساخته بهمن گودرزی؛
bolet_l_khv

«ثبت با سند برابر است»؛ اسیر سنت‌های غلط فیلم فارسی

عناصر فیلم فارسی همچنان در حال بازتولید در سینمای ایران هستند و کار از ابتذال هم گذشته و به بحران رسیده. بحرانی که می‌تواند هر فیلمی را نابود کند. مثل همین فیلم ثبت با سند برابر است که خط داستانی جذابش را فدای عناصر و کلیشه‌های فیلم فارسی کرده است.
دُلمه وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شد
bolet_l_khv

دُلمه وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شد

در دوازهمین اجلاس سالانه کمیته میراث فرهنگی ناملموس یونسکو، غذای سنتی دُلمه از سوی جمهوری آذربایجان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
قاتل اهلی؛ کیمیایی با طعم حاتمی‌کیا
آخرین ساخته کارگردان و فیلمنامه نویس سرشناس سینمای ایران
bolet_l_khv

قاتل اهلی؛ کیمیایی با طعم حاتمی‌کیا

بعد از تماشای قاتل اهلی مسعود کیمیایی به این نتیجه رسیدم کار از نقد فیلم گذشته و به جایش باید به این پرسش فکر کرد که کیمیایی چه مشکلی پیدا کرده که انقدر فیلم‌های آشفته و بی‌در و پیکر می‌سازد؟
علی حاتمی می‌گفت که
bolet_l_khv

علی حاتمی می‌گفت که "باید کمی خطر کنیم"

علی حاتمی می‌گفت:«حالا مثل این که از این سینما هم باید بروم و یا به قول دیالوگ فیلم‌هایم طعمه دام و صید صیاد شدم و یا می‌شوم و شاید این پایان عشق است و یا آغاز راه و اگر مرگی هست هیچگاه چیز ترسناکی نیست.»
صدا و سيما ما را غير خودي می‌داند
bolet_l_khv

صدا و سيما ما را غير خودي می‌داند

نیکی کریمی در یادداشتی انتقاد آمیز از صدا و سیما نوشته است که «بعد از سال‌ها فعاليت هنرى كه بخشى از آن حضور در تلويزيون و بازى در آن به احترام مخاطبانش بود، رسانه ى ملى كه مى بايست چون پدر به همه نگاه يكسان داشته باشد با نگاه غيرخودى و غيرهمه گير به ما مى‌نگرد.»
«امیر جدیدی»؛ بازیگری که می‎تواند پرده سینما را به تسخیر خود درآورد
درباره ستاره نو ظهور سینمای ایران
bolet_l_khv

«امیر جدیدی»؛ بازیگری که می‎تواند پرده سینما را به تسخیر خود درآورد

سینمای ایران سال‌هاست از کمبود شمایل‌های بازیگری رنج می‌برد. شمایل‌هایی که می‌توانند بدل به نمادی از یک گروه یا زمانه‌ای خاص روی پرده سینما شوند. کمبود این شمایل‌های بازیگری مورد نیاز سینمای ایران دلایل بسیاری دارد که یکی از آن دلایل سیستم معیوب ستاره‌سازی در سینمای ایران است.
انزوا؛ داستانی کهنه و الکن
اولین ساخته مرتضی علی عباس میرزایی
bolet_l_khv

انزوا؛ داستانی کهنه و الکن

انزوا خیلی معمولی‌تر و کهنه‌تر از آن است که بتوان آن را تماشا کرد. گمان می‌کنم خود کارگردان هم این را فهمیده که چنین فرم مرعوب‌کننده‌ای را برای اجرای این فیلم انتخاب کرده است.
شاهنامه؛ از چاپ‌ سنگی تا نقاشی پشت شیشه
bolet_l_khv

شاهنامه؛ از چاپ‌ سنگی تا نقاشی پشت شیشه

تصویرهایی از شاهنامه و داستان‌های حماسی که روزگاری با چاپ سنگی روی کاغذ نقش بسته بودند، حالا روی شیشه جا خوش کرده‌اند و قرار است به زودی به نمایش گذاشته شوند.
«هجوم»؛ هیاهوی بسیار برای هیچ
تازه ترین ساخته شهرام مکری
bolet_l_khv

«هجوم»؛ هیاهوی بسیار برای هیچ

شهرام مکری از همان ابتدای فعالیت خود به دنبال ساخت فیلم‌های متفاوت و فضایی تازه در سینمای ایران بود. فیلم‌هایی با فرمی بدیع و قصه‌های متفاوت. آثاری که بسیاری آن‌ها را ملهم از آثار موریس اشر گرافیست هلندی می‌دانند.
گزارش تصویری