جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - February 23 2018
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۶۹۴۴
متولد ۱۳۵۳ است. کارشناسی هنر دارد و کارشناسی ارشد خود را در رشته پژوهش هنر گذرانده است.
میهن امروز- متولد ۱۳۵۳ است. کارشناسی هنر دارد و کارشناسی ارشد خود را در رشته پژوهش هنر گذرانده است. دوازده سال تدریس در دانشگاه و هفده سال سابقه در طراحی گرافیک در کنار برگزاری ورک شاپ های متعدد در طول این سال‌ها پرونده‌ای مثبت برای ایشان رقم زده است. نتیجه این سال‌ها تربیت تعداد بسیاری دانشجو است که در مراکز مختلف فرهنگی_هنری می توانید حضور آنها را مشاهده کنید.
سابقه هنری ایشان در زمینه نقاشی پشت شیشه به سال ۱۳۹۴ باز می‌گردد که ظهور آن در سال ۹۵ و با برگزاری نمایشگاه وصل گل است. فهرست زیر کارنامه هنری ایشان در زمینه نقاشی پشت شیشه است.
شرکت در نمایشگاه گروهی وصل گل_موزه نقاشی پشت شیشه_بهار ۱۳۹۵
شرکت در نمایشگاه گروهی توانمندی های هنری نیشابور_تالار آبی کاخ نیاوران_آبان ۱۳۹۵
شرکت در نمایشگاه گروهی طره طبیعت_فرهنگسرای امید_آذر ۱۳۹۵
شرکت در نمایشگاه گروهی قاب های شیشه ای_فرهنگسرای انقلاب_فروردین ۱۳۹۶
شرکت در نمایشگاه گروهی شیشه نگاره ها_نگارخانه شیخ هادی_اردیبهشت ۱۳۹۶
شرکت در نمایشگاه گروهی شیشه های رنگی_فرهنگسرای انقلاب_تیر ۱۳۹۶
شرکت در نمایشگاه گروهی نقاشی پشت شیشه_نگارخانه آزاد_تیر ۱۳۹۶
شرکت در نمایشگاه گروهی عشق و ایثار_نگارخانه هنر ایران_شهریور ۱۳۹۶
شرکت در نمایشگاه گروهی شیشه های سرخ_نگارخانه سیمرغ سمنان_مهر ۱۳۹۶

آثار این هنرمند بوسیله ترافارد اجرا می شود و اغلب اوقات، موضوعات منظره، گل و خوشنویسی را شامل می‌شود. تابلوهای خانم طاهران پور فاقد هرگونه امضا است. چرا که اعتقاد دارد؛ فقط کارهای خیلی خاص را باید امضا کرد. با این حال نوع کار و همچنین خالی بودن جای رنگ در خطوطی شکسته میان تابلو برای ایشان به نوعی حالت امضا را پیدا کرده است.
سرکار خانم نوشین طاهران پور در نخستین نمایشگاه گروهی خود که وصل گل نام داشت؛ مجموعه ای از تابلوهای گل را ارائه داد. از مجموع ۵ تابوی معرفی شده توسط ایشان ۳ تابلو به بخش نمایشگاهی راه یافت. موضوع آن آثار گل بود. گل هایی که هر یک با ظرافتی خاص در پشت شیشه نقش بسته بودند و تضادی خاص میان رنگ های تند و گرم آنها با رنگ سبز یا آبی زمینه به چشم می‌خورد. وجود فضای خالی و ترک مانند در میان نقاشی از همان نخستین نمایشگاه ایشان دیده می‌شد و رفته رفته تبدیل به شناسنامه‌ای برای کارهای ایشان شد.
این هنرمند در نمایشگاه منتخب آثار هنرمندان پشت شیشه ایران با دو اثر حاضر شده است. یک اثر خوشنویسی پشت شیشه است و دیگری تصویری از حکیم ابوالقاسم فردوسی را به بیننده عرضه می کند. خوشنویسی و استفاده از ترکیب بندی های خط در آثار ایشان ریشه در علاقه شخصی و همچنین گذراندن کلاس ها و دوره های مختلف در سال های گذشته دارد.
هر دو اثر به نمایش گذاشته شده در موزه نقاشی پشت شیشه مانند کارهای پیشین با تکنیک ترافارد و حضور یک خط شکسته خالی از رنگ می باشد. همانطور که پیش از این یاد شد؛ دو مشخصه فوق شناسنامه و امضا ایشان است.
رنگ سبز یشمی در زمینه تابلو و پاسپارتوی قرمز تضادی خاص ایجاد کرده است و جالب اینجا است که گرمی رنگ پاسپارتو چشم را از اثر نمی گیرد و به حاشیه نمی برد.
شاید بتوان ادعا کرد تدریس و کار ایشان در ارتباط با گرافیک تاثیر بسزایی در نقاشی های پشت شیشه شان داشته و نمود ویژه‌ای یافته است.
انتظار می‌رود در آینده ای نزدیک شاهد بر پایی نمایشگاه انفرادی این هنرمند باشیم.

گردآوری توسط : سعید رضاخان _ نقاش پشت شیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری